יום חמישי, 2 באוקטובר 2014

פריצות דרך מזמנות

לאחר כ – 19 שנים ועוד כמה חודשים של עבודה רבה ועשייה רצופת חוויות, אתגרים, עליות ומורדות – ושוב עליות, ואחרי שחציתי דרך מקצועית כה מרתקת ובעיקר מלמדת גם בפאן האישי, הגיע הזמן שאארוז את הנתונים, הכלים והמשאבים הרבים, את הידע, הניסיון, ההוכחות, ההצלחות והיכולות שאספתי – לארגז הנכסים הפרטי שלי, לתרמיל שאוצר בתוכו צידה ראוייה לדרך חדשה.
עקשנות חסרת פשרות רתמה לתהליכים וביצועים נושאי הצלחות וחוצות תבל, להפקת היישגים, להתמודדות מושכלת עם כשלונות (!) וליצירת הזדמנויות מאתגרות. טוויתי קשרי עבודה עם קולגות ולקוחות שחלקם הפכו שותפי תפקיד וחברים. מכאן עלתה והתחדדה בי תובנה ברורה – אבנה מערכי הדרכה ולימוד, ואאמן בעלי תפקידים בכל היררכייה בארגון להיות הישגיים (אך לא דורסניים) ומחוייבים לעצמם ולמקום בו הם עובדים. להיות מודל לחיקוי והשראה. הקמה של מאגר כה מגוון ועשיר של חומרים שתורגמו לנכסים ותהליכים, הרצאות, סדנאות ומאמרים, תבעה ממני עבודה מרתקת ויסודית תוך חשיבה ממוקדת על כל אחד איתו אעבוד ברמה אישית/צוותית/ארגונית. על כל אלה מנצחת תפיסת עולם מגייסת – כל תכנון ניתן להוציא לפועל, כל תוצאה ניתן למנף וכל הצלחה חשוב לבדל ולמתג – ולשחזר.
לכל עובד, בהיררכיית התפקידים של הארגון צריך שיהיה חזון אישי מוגדר, המעוגן במציאות ובר ביצוע. הייעוד והנכונות התמידיים שלי – טיפוח ההון האנושי. אלו הציתו בי את הצורך לחבר בין העולם האישי לעולם המקצועי: שאלתי וחקרתי רבים מתחומי עשיה שונים ובהלימה לתפקידם, עד כמה חשובה סביבת העבודה, מה חסר ומה היו רוצים וחשוב שיהיה…ואבחנתי תשתית משותפת לכולם: מקום העבודה צריך שיהיה מקצועי ומטפח, ומובנה מסגרת, אשר מקנה אפשרויות למידה בשיטתיות ולאורך זמן. מתוך זיהוי החסכים, שקדתי על בניית תהליכים מלמדים ופלטפורמה אשר מאגדת מיומנויות, לכדי ארגז כלים מותאם על פי צרכים, יכולות ופוטנציאל. לקיחת אחריות על החיים שלך, משמעו – להיות המנהל האישי של עצמך ובעל שליטה על כל התהליכים, לגלות יושרה ולחיות בהתכוונות מלאה שתישא תוצאה ותוצר סופיים אשר ימנפו את האמביציה ויתנו דרייב להתפתחות וגדילה.
במשך השנים עבדתי עם מאות אנשים בהיררכיות תפקידים שונות, מנהלים, שותפי תפקיד, חברי צוות, עובדים שניהלתי ואף אקראיים שפגשתי בדרך, התוודעתי ל”טיפוסים” שונים המשיקים עם עולמות תוכן מגוונים (ולאו דווקא מתוך עולם השיווק והמכירות בו צמחתי) ומצאתי עצמי,בוחנת את התחרות הבוטה ולעיתים דורסת שבחשה על מיקום “הבולטות והנוכחות”. חוסר היכולת או הרצון לתת מקום לאחר היו כמעין מוטיב לעמדה של כוחניות מפוקפקת. ראיתי ולמדתי את מה שכולנו יודעים – ככל שאנו ממוקדים בעצמינו ובדרך שלנו – בלבד, אנו שוכחים לעצור ולבדוק מי לצידנו ומה משמעותו כשותף תפקיד או חבר (Friend). “צוות” – לא מילה גסה; צוות – משמעותו – מנוע להגברה ועידוד להישגים שבמקרים רבים כיחיד לא ניתן לממש. צוות מעורר ומפרה מתוך מחויבות הדדית. כדי לייצר “אש בעיניים”, ללמד את הרציונל שבעשיה מקצועית ומושכלת, לשפר את הפרודוקטיביות והאפקטיביות וכדי לזהות קונפליקטים מעכבים, חשוב להתכנס ללמוד, להתאמן, ולהיות שותפים פעילים ומשפיעים על התוצאות …. ! תוצאות טובות הן תוצר של השקעה רבה, מחוייבות, התמדה, הקשבה וגמישות מחשבתית.
כיצד תהליכים מרתיעים ומקפיאים מלמדים אותנו להפוך קושי להזדמנות ואתגר? חשוב שנתקשר ונתנהל כך שנייצר win win situation. ברגישות מקצועית, עם ידע, הבנה, יכולת זיהוי ,אבחון והשמה של תהליכים, הצלחות מוכחות וניסיון רב שנים מגובה בהמלצות – אבנה דפוסי לימוד מותאמים ומאתגרים. אני מחוייבת לשכלל ולמקסם יכולות אישיות ולעצב אותך ואנשי הצוות למקצועיים וממותגים בתחומם.
ההצלחה שלכם – ההצלחה שלי.
שלכם,
ליאור לנגר  I פיתוח מצויינות בניהול ומיתוג אישי
Picture1


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה